11/19/2009

Ressenyes Mor una vida es trenca un amor

Autor: Joan Pla Vilar
Títol: Mor una vida, es trenca un amor
Editorial: Bromera
Lloc i any de publicació: Setembre de 1998
Pàgines: 186 pàgines
Títol general: L'amor impossible

Aquest llibre, Mor una vida, es trenca un amor, és un dels més entretinguts que he llegit. Me l'he llegit en poc de temps, ja que em va enganxar des del primer moment de la lectura. Crec que es tracta d'un llibre interessant, ja que tracta els canvis i problemes de l'adolescència i la seua evolució. Personalment, pense que ens dóna llibertat d'expressió. El llenguatge que tracta és col·loquial, ho podem percebre per les expressions de la lectura, com per exemple: “No pots anar amb Maria, no eres de la mateixa classe que ella”.
M'agrada molt la part en què Sergi va a buscar a Maria per anar-se'n a viure a un altre lloc; fa entendre els lectors que s'estimen molt. D’altra banda, els temes que tracta el llibre, al meu paréixer, són l'avarícia, l'amor i la felicitat. El caràcter del protagonista com de l'altre personatge fa entendre la classe de vida que duien.
Com ja he dit, es tracta d'una obra molt bonica i entretinguda. Puc dir que m'ha agradat molt i la recomane per a tots els amics/amigues del col·legi, perquè els farà aclarir-se i trobar solucions a tots aquells problemes que puguen tindre durant aquesta època de l’adolescència. Espere que la llegisquen perquè val la pena adonar-se dels aspectes i els problemes que tracta aquest llibre.
Alexandre Sánchez 3r A

Aquesta és una novel·la que tracta de l’amor. Com totes, té coses bones i d’altres menys bones, però personalment no m’agrada per distintes raons, fonamentalment perquè em contaren el final i em “foteren” l’emoció. En qualsevol cas, la redacció de l´obra m’ha agradat però el vocabulari conté algunes paraules que no he acabat d´entendre i que m’han obligat a guiar-me pel context.
Aquesta novel·la parla contínuament d’amor i aquest és un tema que si no està combinat amb d’altres es fa pesat. Tracta de les experiències d’una parella al llarg de la seua vida des que les seues vides se separen des de ben menuts fins que tornen a ajuntar-se. Hi ha trams de l’obra que són certs, com els canvis que experimenten en créixer, en la meua opinió un tant innecessaris, ja que per a mi no són massa interessants. Els protagonistes se’n van de casa, cosa que em pareix un tant irreal ja que són només uns adolescents i no poden arreglar-s’ho tan bé durant tot eixe temps.
Una cosa que m’ha agradat especialment és que cada capítol el narra un protagonista. D’aquesta manera es pot saber les opinions que té cadascun sobre les coses que s’hi esdevenen i el que pensen dels actes d’altres personatges. En definitiva, pense que aquest tipus de novel·la és molt recomanable i pot agradar moltíssim a la gent que viu d’acord amb l’amor adolescent, però a mi, la veritat, no m’ha entusiasmat. Aquest n’és el meu resum.
Salvador Feltrer Albert 3rA

El llibre m'ha agradat prou, encara que al principi em costava posar-me a llegir però al final havia de llegir unes pàgines cada dia abans de dormir. El llibre és realista però és una situació poc freqüent. També té algunes parts un poc picants: mai havia llegit un llibre tan explícit en els temes sexuals. El llibre, tot i això, té una temàtica molt típica: xic coneix xica, xica coneix xic; i s'enamoren, però és un amor utòpic ja que les famílies ho impedeixen. El final m'ha paregut un poc dramàtic, no esperava que acabara d'eixa forma i m'ha agafat un poc per sorpresa. M'haguera agradat molt si no haguera sigut pel final. Pense que els dos enamorats podrien haver-se fugat una altra vegada, o que d'alguna manera el pare de Sergi acceptara l'amor del seu fill per Maria o, fins i tot, que Sergi haguera matat el seu pare. Però com que jo no sóc l'autor i no he escrit mai cap llibre, no puc criticar-lo. La conclusió és que m'ha agradat prou, encara que el final no siga del meu gust.

José Manuel Montolío 3r A

5 comentaris:

Salva ha dit...

Esta bé! però no crec que siga la seua vertadera opinió!

Sergi Durbà ha dit...

Per què dius això?

Álex ha dit...

Sol dir-ho molt sovint, però q anem a fer?, el Boret és així.

Com ell molt bé ha dit, sol guiar-se pel context. ------------ jaja

Anònim ha dit...

This book is a shit!
A hate it!

Anònim ha dit...

Grandísima mierda

PRESENTACIÓ

Aquest és un espai dedicat a la matèria València, llengua i literatura, un lloc d’encontre per a l’alumnat interessat a aprendre i cercar nous camins d’aprenentatge envers el seu idioma en el cicle de Secundària. Creat amb la intenció de complimentar les sessions de classe, en aquesta finestra trobareu conceptes teòrics i pràctics i també recursos lingüístics per conéixer més a fons la realitat lingüística que ens envolta com a persones. D’altra banda, des d’aquest món virtual se us explicarà propostes de treball i d’activitats, maneres de redactar i crear textos literaris; i també dates de proves escrites i de possibles projectes avaluables, com ara ressenyes o produccions textuals. Espere que us siga profitós i que em feu saber els vostres suggeriments i comentaris. Benvinguts doncs, estimats alumnes. El curs 2010-2011 és vostre!

IESTUDIANTS N.1

Paròdies valencianes